У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 






Название Управління дебіторською заборгованістю підприємства
Количество страниц 161
ВУЗ КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Год сдачи 2010
Бесплатно скачать 21736.doc 
Содержание ЗМІСТ
Вступ…………………………………………………………………………
РОЗДІЛ 1. Теоретичні основи управління дебіторською заборгованістю
1.1. Сутність та значення дебіторської заборгованості.............................
1.2. Класифікація дебіторської заборгованості .........................................
1.3. Проблеми виникнення дебіторської заборгованості підприємства…......................................................................................
Висновки до розділу 1……………………………………………………….
РОЗДІЛ 2. Аналіз дебіторської заборгованості філії «Утел» ВАТ Укртелеком
2.1. Коротка економічна характеристика підприємства...………………
2.2. Аналіз обсягу та складу дебіторської заборгованості в динаміці……………....……………………………………………….
2.3. Аналіз структури дебіторської заборгованості….………………….
Висновки до розділу 2……………………………………………………….
РОЗДІЛ 3. Вдосконалення управління дебіторською заборгованістю
3.1. Розробка кредитної політики щодо покупців……..………………..
3.2. Реструктуризація дебіторської заборгованості………..……………
3.3. Вдосконалення методичних підходів щодо формування і погашення дебіторської заборгованості……………………………..
Висновки до розділу 3……………………………………………………….
Висновки……………………………………………………………………..
Список використаних джерел……..………………………………………
Додатки………………………………………………………………………. 2




ВСТУП

В умовах перехідної економіки нормалізацію відтворювальних процесів в Україні поряд з іншими факторами має забезпечити дієва система платіжно-розрахункових відносин між суб’єктами ринку. Зазначені відносини повинні сприяти взаємоузгодженості і пропорційності руху матеріальних благ і послуг, відповідних їм доходів у вартісній формі, а також грошей і цінних паперів, які безпосередньо забезпечують переміщення товарів від виробника до споживача.
Здійснюючи безперебійний процес виробництва, кожне підприємство, з одного боку, безперервно купує сировину, матеріали, паливо, товари, а з іншого – реалізовує готову продукцію та придбані товари. В результаті цих взаємовідносин нерідко виникає дебіторська заборгованість, а також виникають зобов’язання перед кредиторами.
Виникнення дебіторської заборгованості пов’язане з тим, що, відвантажуючи вироблену продукцію, підприємство, як правило, не отримує гроші негайно, тобто воно кредитує покупців. Таким чином, від моменту відвантаження продукції до моменту надходження платежу кошти підприємства заморожені у вигляді дебіторської заборгованості. Тому важливим завданням фінансового менеджменту є ефективне управління дебіторською заборгованістю, спрямоване на оптимізацію загального її розміру та забезпечення своєчасної інкасації боргу.
Таким чином, однією з найбільш важливих сфер господарської діяльності підприємства є розрахункові операції, в результаті яких з однієї сторони виникає дебіторська, а з іншої – кредиторська заборгованість. Аналіз дебіторської заборгованості та визначення напрямків удосконалення управління нею має суттєве значення в організації нормальної роботи кожного підприємства в сучасних умовах. Це обумовлює актуальність теми, що була обрана для написання магістерської дипломної роботи.
Практичне значення даної магістерської дипломної роботи полягає в можливості впровадження запропонованих заходів щодо підвищення ефективності управління дебіторською заборгованістю у філії «Утел» ВАТ Укртелеком.
Питання, пов’язані з оптимізацією й управлінням дебіторською заборгованістю підприємств, всебічно розкриті у закордонній економічній літературі. Вітчизняні економісти почали приділяти належну увагу даним питанням лише протягом останніх років, коли обсяг дебіторсько-кредиторської заборгованості українських підприємств почав набирати загрозливих розмірів. Найбільш ґрунтовно методологія аналізу та управління дебіторською заборгованістю була досліджена Бланком І.А., Кірейцевим Г.Г., Лахтіоновою Л.А., Білик М.Д., Цал-Цалком Ю.С., Грідчиною М.В., Лучковим О.І., Зарубою О.Д., Крабовником А.М., Савчуком В.П.
Метою написання магістерської дипломної роботи є розробка конкретних методів вдосконалення управління заборгованістю підприємства на основі дослідження теоретичних основ та аналізу сучасного стану системи управління дебіторською заборгованістю на вітчизняному підприємстві.
Завданнями даної магістерської дипломної роботи є:
1) розкриття сутності дебіторської заборгованості та її впливу на виробничо-фінансову діяльність підприємств;
2) детальний аналіз факторів, що впливають на величину заборгованості підприємства;
3) аналіз структури дебіторської заборгованості, а також вивчення та оцінка змін, що сталися протягом аналізованих періодів;
4) визначення впливу розрахунків з дебіторами на фінансовий стан підприємств;
5) розробка шляхів підвищення ефективності управління дебіторською заборгованістю.
Об’єктом дослідження є фінансово-господарська діяльність філії «Утел» ВАТ Укртелеком.
Предметом дослідження є фінансові відносини, які складаються між суб’єктами господарювання у процесі управління дебіторською заборгованістю на вітчизняних підприємствах.
Дана магістерська дипломна робота складається з трьох розділів. У теоретичному розділі розкривається економічна природа заборгованості в цілому та дебіторської заборгованості підприємств, визначаються причини та фактори її виникнення. Значна увага приділена проблемам виникнення дебіторської заборгованості в системі ринкових відносин. У практичних розділах проводиться аналіз у динаміці основних показників стану, структури, оборотності дебіторської заборгованості, розрахованих за даними фінансової звітності філії «Утел» ВАТ Укртелеком.
Запропоновано основні шляхи оптимізації заборгованості підприємств.
Інформаційною базою при написанні магістерської дипломної роботи є нормативні та правові акти, положення (стандарти) бухгалтерського обліку, статистичні щорічники, книги вітчизняних та зарубіжних фахівців, статті у журналах та відомості, отримані із всесвітньої мережі Internet. Інформаційним забезпеченням для аналізу слугують дані фінансової та статистичної звітності філії «Утел» ВАТ Укртелеком.
Основними джерелами інформації для аналізу заборгованості підприємств є бухгалтерський баланс (форма №1), звіт про фінансові результати (форма №2), а також примітки до річної фінансової звітності (форма №5). Для внутрішнього аналізу використовуються дані аналітичного обліку рахунків, призначених для узагальнення інформації по рахунках з дебіторами.
Список литературы ВИСНОВКИ
Дана дипломна робота присвячена вивченню методології ефективного управління дебіторською заборгованістю вітчизняних підприємств, які в умовах уповільнення платіжного обігу постійно стикаються з проблемою взаємних неплатежів.
На основі проведеного дослідження економічної природи дебіторської заборгованості та аналізу підходів різних економістів до її трактування найбільш повним та обґрунтованим слід вважати таке її визначення: дебіторська заборгованість - це сума боргів, що належать підприємству і свідчать про вилучення коштів з його обігу дебіторами - юридичними чи фізичними особами, що мають відповідну фінансову заборгованість перед підприємством.
Зважаючи на різноманіття класифікацій дебіторської заборгованості найбільш доцільним є розгляд дебіторської заборгованості у розрізі таких її видів, як: одержані векселі; дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги, строк оплати яких не наступив; дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги, що неоплачені у вказаний термін; дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом; дебіторська заборгованість за розрахунками з персоналом; інші види дебіторської заборгованості. Наведена класифікація поєднує визначені у П(С) БО види дебіторської заборгованості з традиційним поділом дебіторської заборгованості на строкову та прострочену. Даний підхід є найбільш оптимальним, оскільки він відображає об’єктивний склад дебіторської заборгованості, дозволяє ефективно контролювати терміни виконання договорів та визначати сумнівність заборгованості. Водночас слід зауважити, що лише деталізований аналітичний облік дебіторської заборгованості за контрагентами дозволяє правильно оцінити фінансовий стан підприємства і стати базою для ефективного управління дебіторською заборгованістю.
При дослідженні причин виникнення дебіторської заборгованості було встановлено, що у сучасних умовах господарювання, за наявності конкуренції як невід’ємного елемента ринкової економіки та складнощів реалізації і збуту продукції підприємства вимушені продавати продукцію, використовуючи форми послідовної оплати. Таким чином, у підприємств з’являється дебіторська заборгованість, яка виступає важливою складовою оборотного капіталу.
Розгляд дебіторської заборгованості має доповнюватись аналізом кредиторської заборгованості. Врахувавши те, що серед науковців немає єдиного погляду щодо економічної сутності кредиторської заборгованості, можна дійти до до висновку, що найдоцільніше розглядати кредиторську заборгованість, як складову частину зобов’язань, що представляє собою кошти, які повинен заплатити боржник кредитору за одержані цінності, надані послуги чи виконані роботи.
Стосовно причин виникнення заборгованості на підприємствах, то вони поділяються на об'єктивні (причини, що не залежать від підприємств) та суб’єктивні (пов’язані з прорахунками менеджерів підприємств). Здійснивши дослідження стану дебіторської заборгованості, що склалася на Україні, та факторів, що вплинули на її формування, можна встановити, що на сьогоднішній день найбільше на виникнення заборгованості у вітчизняних підприємств впливають такі фактори, як належність підприємства до адміністративно-командної системи збуту (наявність держзамовлень); тривалий виробничий цикл (через тривалий розрив між комплектуванням виробів, виготовленням та оплатою кінцевими користувачами); відсутність або слабкість побудови управлінського обліку та фінансового менеджменту компанії; неврегульованість законодавчої бази відповідальності за порушення платіжної дисципліни; неплатоспроможність та навіть банкрутство споживачів.
Здійснені аналітичні розрахунки щодо стану, структури та оборотності дебіторської заборгованості філії «Утел» ВАТ Укртелеком показали, що: у 2007 р, порівняно з 2006 р. сума дебіторської заборгованості філії «Утел» ВАТ Укртелеком значно зросла, внаслідок чого відбулось ускладнення розрахункової дисципліни та вилучення з обороту знаних коштів. Негативно вплинуло на процедуру стягнення заборгованості і зростання дебіторської заборгованості з тривалим строком погашення. Однак у 2007 р. відбулися і позитивні явища: темпи зростання обсягу реалізації продукції перевищували темпи зростання дебіторської заборгованості; зменшився середній період оплати та збільшилась кількість оборотів дебіторської заборгованості підприємства; зменшилась частка сумнівної дебіторської заборгованості.
Найвагомішими причинами зростання дебіторської заборгованості філії «Утел» ВАТ Укртелеком, на мою думку, є низький рівень управління заборгованістю підприємством, неплатоспроможність (банкрутство) контрагентів, помилки при комерційному кредитуванні партнерів, проблеми зі збутом.
На основі розрахованих показників та проведеного аналізу стало зрозумілим, що значні розміри дебіторської заборгованості філії «Утел» ВАТ Укртелеком пов’язані із низьким рівнем управління заборгованістю підприємства, що спричинений відсутністю окремого відділу (управління), що займається менеджментом заборгованості, браком персоналу з відповідним рівнем знань та кваліфікації, несформованістю принципів збутової та кредитної політики підприємства. Крім того на підприємстві відсутнє необхідне комп’ютерне забезпечення для ефективного відслідковування строків оплати чи стягнення платежів.
Після всебічного вивчення зарубіжного досвіду управління дебіторською заборгованістю та аналізу можливостей його використання на вітчизняних підприємствах, в тому числі і для філії «Утел» ВАТ Укртелеком, стало зрозумілим, що багато застосовуваних методів оптимізації кредитної та збутової політики підприємств не можуть бути використані в умовах української економіки, оскільки:
• українська нормативна та законодавча база з питань стягнення заборгованості є недосконалою;
• економіка України відчуває дефіцит грошових коштів;
• вплив інфляції на окремі групи товарів є нерівномірним;
• багато вітчизняних підприємств є неплатоспроможними;
• вітчизняні підприємства широко використовують систему взаємозаліків, бартеру та інших сурогатних платежів;
• грошово-кредитна система в Україні ще повністю не нормалізувалася, що не дозволяє підприємствам використовувати весь арсенал методів управління дебіторською заборгованістю (наприклад, факторингом, форфейтингом, обліком векселів).
Однак, на мою думку, на сьогоднішній день найважливішими проблемами, що потребують вирішення в Україні, є залежність певних підприємств-постачальників від певних підприємств-покупців (постачальники вимушені надавати відстрочки платежу покупцям, які не поспішають погашати свою заборгованість) та брак достовірної інформації про платоспроможність підприємств-покупців, що не дозволяє підприємствам-постачальникам здійснювати вчасні заходи щодо забезпечення погашення заборгованості.
З вищезазначеними проблемами стикається і філія «Утел» ВАТ Укртелеком. Для їх вирішення, а також для забезпечення оптимізації розміру дебіторської заборгованості, керівництво підприємства має вдатися до певних заходів, що забезпечать ефективну кредитну та збутову політику підприємства.
Після вивчення всієї сукупності методів, що можуть використовуватися з метою удосконалення управління дебіторською заборгованістю, я вважаю, що першочерговими та найбільш необхідними для впровадження у філії «Утел» ВАТ Укртелеком є:
• розробка методології управління та послідовності перевірки дебіторської заборгованості;
• формування відділу (управління) для роботи з дебіторами, а також персоналізація роботи з ними, призначення спеціальних менеджерів по окремих групах боржників, залежність оплати праці від динаміки дебіторської заборгованості;
• комп'ютеризація менеджменту дебіторської заборгованості;
• стимулювання дострокової оплати за продукцію (послуги);
• формування оптимальних форм розрахунків з покупцями, максимальне використання передоплати (навіть часткової), акредитивів, оформлення дебіторської заборгованості векселями;
• формування взаємовигідних строків розрахунків (завданням підприємства-кредитора є їх скорочення) та постійний контроль за практикою розрахунків з контрагентами;
• стимулювання своєчасної оплати продукції через впровадження системи заохочень (наприклад, використання знижок за оплату поставок протягом визначеної кількості днів) та системи штрафів за несвоєчасну виплату дебіторської заборгованості;
• планування дебіторської заборгованості, її лімітів та нормативів, а у випадках необхідності, планування її зменшення як в цілому, так і окремо за товарним кредитом, споживчим кредитом, виданим авансам та у розрізі окремих груп дебіторів - на цій основі формувати оптимальні розміри дебіторської заборгованості;
• повне використання можливостей рефінансування дебіторської заборгованості та правових заходів для її стягнення.
За умов використання запропонованих методів управління заборгованістю філії «Утел» ВАТ Укртелеком фінансові результати її виробничої діяльності значно поліпшаться, зросте фінансова стійкість, ліквідність та платоспроможність. За умов зменшення дебіторської заборгованості збільшиться сума грошових коштів на розрахунковому рахунку та інших рахунках підприємства у банку. Крім того зросте розмір прибутку, а також зменшиться ризик списання сумнівних боргів. Якщо управління дебіторською заборгованістю філії «Утел» ВАТ Укртелеком буде здійснюватися так само нераціонально, як зараз, то додаткові витрати підприємства зростатимуть, оскільки компанія буде вимушена залучати позикові кошти або подовжувати строки виконання зобов’язань перед кредиторами.




СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Закон України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, від 16.07.1999 р. №996-ХІV.
2. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку №2 „Баланс”, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.03.1999 р. №87.
3. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку №10 „Дебіторська заборгованість”, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.10.1999 р. №237.
4. Вітлінський В. В., Скіцько В. І. Планування обсягу реалізації продукції та дебіторської заборгованості підприємства в умовах невизначеності / Фінанси України №5, 2006 – 127 – 133 стр.
5. Смачило В. В., Дубровська Є. В. Сутність факторингу та його використання при управління дебіторською заборгованістю в Україні / Фінанси України №7, 2007 – 35 – 45стр.
6. Іванілов О. С., Смачило В. В., Дубровська Є. В. Механізм управління дебіторською заборгованістю підприємства / Актуальні проблеми економіки №1(67), 2007 – 156 – 163 стр.
7. Назаренков О. Ф. Стан та тенденції структури оборотних коштів промислових підприємств в Україні / Актуальні проблеми економіки №6 (60), 2006 – 53 -63 стр.
8. Маргасова В. Г. Оцінка діючої системи управління оборотним капіталом на підприємствах харчової промисловості Чернігівського регіону / Актуальні проблеми економіки №9 (63), 2006 – 75 -83 стр.
9. Бондаренко О. С. Методика управління портфелем дебіторської заборгованості / Актуальні проблеми економіки №4 (58), 2006 – 17 – 23 стр.
10. Бланк И. А. Финансовый менеджмент Учебный курс- Киев, Ника – Центр, 2004 – 592 стр.
11. Коваленко Л. О., Ремньова Л. М. Фінансовий менеджмент/ Навчальний посібник – Чернігів, ЧДУЕУ,2001 р. – 197-211 стр.
12. Краснова В. В., Жиякін Б. О. Фінансовий менеджмент підприємства/ Навчальний посібник – Донецьк, Альфа-Прес,2005 р. – 91-97 стр
13. Финансовый менеджмент: теория и практика/ Учебник 5 изд. Под ред. Стояновой Е. С. – М.: Перспектива, 2000 – 352-356стр.
14. Фінансовий менеджмент: навчальний посібник за редакцією проф.. Г. Г. Кіреева – Чернігів, Київ ,2002 р.
15. Кузнєцова С. А. Облік та аналіз дебіторської заборгованості в умовах антикризового регулювання стану підприємств. А/р к.е.н., Тернопіль, ТАНГ, 2002 – 23 стр.
16. Сурніна К. С. Удосконалення обліку дебіторської та кредиторської заборгованості промислових підприємств. А/р к.е.н. Луганськ Сх. УНУ, 2002, - 19стр.
17. Н. С. Акімова, Н. В. Новицька Основні проблеми обліку та внутрішнього аудиту дебіторської та кредиторської заборгованостей/ Научно – технічний збірник№77, Харків – 2006 р
18. Белялов Т. Е. Аналіз форм та методів управління дебіторською заборгованістю в складі оперативних фінансових активів корпорації / Актуальні проблеми економіки – 2005 - №9(51) – с. 30-36
19. Скакальський Ю. С. Факторинг, як інструмент підвищення платоспроможності вітчизняних підприємств / Тези доповідей. – К.: Укр. ІНТЕУ 2006 – 256 с.
20. Дубович І. М. Управління дебіторською заборгованістю підприємств м. Переяслав _Хмельницький, 2007 р.
21. Бакун Ю. Особливості відображення у бухгалтерському обліку дебіторської заборгованості згідно з національними стандартами бухгалтерського обліку / Практична бухгалтерія / 2006 р.
22. Квартирка П. В. Проблеми обліку дебіторської заборгованості / Наукові записки, Випуск 14, 2005 рік
23. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку №11 „Зобов’язання”, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.01.2000 р. №20.
24. Арефьева Е. Научись управлять дебиторской задолженностью // Финансовый директор. – 2002. - № 5. – С. 73-77.
25. Бабич Л.М. Формування оптимальної структури оборотних коштів підприємств // Актуальні проблеми економіки. – 2001. - № 9-10. – С. 12-23.
26. Баранов В.В. Финансовый менеджмент: Механизмы фин. управления предприятиями в традиционных и наукоемких отраслях: Учеб. пособие. – М., Дело, 2002. – 272 с.
27. Білик М.Д. Управління дебіторською заборгованістю підприємств // Фінанси України. – 2003. - №12. – С. 24-36.
28. Бланк И.А. Основы финансового менеджмента. Т.1. – К.: Ника-Центр, 1999. – 592 с.
29. Бланк И.А. Управление активами и капиталом предприятия. – К.: Ника-Центр, Эльга, 2003. („Энциклопедия финансового менеджера”, Вып. 2). – 448 с.
30. Бланк И.А. Управление активами. – К.: „Ника-Центр”. – 2000. (Серия „Библиотека финансового менеджера”, Вып. 6). – 720 с.
31. Брігхем Євген. Основи фінансового менеджменту: Пер. з англ. – Київ, Молодь, 1997. – 1000 с.
32. Бутинець Ф.Ф. Теорія бухгалтерського обліку: Підручник для студентів вузів спеціальності 7.050106 „Облік і аудит” / Вид. 2-е, доп. і перероб. – Житомир: ЖІТІ, 2000. – 640 с.
33. Бутинець Ф.Ф. Теорія бухгалтерського обліку: Підручник для студентів вузів спец. 7.050106 «Облік і аудит» Вид. 2-е, допов. і переробл. – Житомир: ЖІТІ, 2000. 640 с.
34. Ван Хорн Дж.К. Основы управления финансами: Пер. с англ. / Гл. ред. серии Л. В. Соколов. – М.: Финансы и статистика, 2001. – 800 с.
35. Голов С.Ф., Єфименко В.І. Фінансовий та управлінський облік: К.: ТОВ «Автоінтерсервіс», 1999. – 544 с.
36. Гольцберг М. Как управлять дебиторской задолженностью // Бизнес. – 2004. - №7. – С. 60-61.
37. Данілова Л.І. Управління дебіторською і кредиторською заборгованістю Випуск 45. – С. 55-56.
38. Заруба О.Д. Причини взаємної заборгованості підприємств та шляхи її подолання // Фінанси України. – 1996. - № 2. – С. 25-31.
39. Калюжний В., Михаліцька Н. Про аналітичні властивості показника відносної кредиторської заборгованості підприємств // Економіст.- 2003. - № 8.- серпень. – С. 32-34.
40. Карбовник А.М. Деякі аспекти управління дебіторською заборгованістю та їх вплив на джерела формування оборотних активів // Фінанси України. – 2001. - № 9. – С. 92-97.
41. Ковалев А. И. Анализ финансового состояния предприятия.- М., 1997.- с. 378 с.
42. Ковалев В.В. Введение в финансовый менеджмент. – М.: Финансы и статистика, 2000. – 728 с.
43. Косой А.М. Дебиторско-кредиторская задолженность // Деньги и кредит.- 1998.- № 2. – С. 20-31.
44. Крайник О.П., Клепикова З.В. Фінансовий менеджмент. Навч. посібник. – Львів.: Держ. ун-т „Львівська політехніка” (інформаційно-видавничий центр „ІНТЕЛЕКТ+” Інституту підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів). – К.: „Дакор”, 2000. – 260 с.
45. Крейнина М.Н. Финансовый менеджмент: Учеб. пособие. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Изд-во „Дело и Сервис”, 2001. – 400 с.
46. Лахтіонова Л.А. Фінансовий аналіз суб’єктів господарювання: Монографія. – К., КНЕУ, 2001. – 387 с.
47. Лисицький В. Заборгованість підприємств та шляхи її подолання // Вісник НБУ. – 2007. - № 3. – С. 25-34.
48. Лобанова Е.Н., Лимитовский М.А. Финансовый менеджер. – М.: ООО Издательско-Консалтинговая Компания „ДеКА”, 2001. – 416 с.
49. Лучков О.І. Визначення оптимального розміру дебіторської заборгованості // Актуальні проблеми економіки. – 2003. - № 1 (19). – С. 22-27.
50. Ляшенко Г.П. Управління капіталом підприємства: Конспект лекцій. –Ірпінь: Академія ДПС України, 2001. – 346 с.
51. Овсийчук М. Ф., Сидельникова Н. А. Финансовый менеджмент.-М.,1996. – с. 324.
52. Оніщенко О. Порядок списання дебіторської заборгованості з балансу підприємства // Финансовая консультація. – 2006. – № 21-24. – С. 35-40.
53. Павлова Л.Н. Финансовый менеджмент. Управление денежным оборотом предприятия: Учебник для вузов. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1995. – 400 с.
54. Павловська О.В., Білик М.Д., Притуляк Н.М., Невмержицька Н.Ю. - Фінансовий аналіз: Підручник. – К.: КНЕУ, 2005. – 458с.
55. Пещанская И.В. Кредит и оборотный капитал // Финансы. – 2006. - № 2. – С. 20-22.
56. Реверчук Н.Й. Вплив кредитування на економічну безпеку підприємств // Фінанси України. – 2002.- № 7. – С. 66-70.
57. Сіднєв С. Скорочення розмірів заборгованості підприємств на основі аналізу їх єдиної сітки // Економіка України. – 1996. - № 10. – С. 86-87.
58. Сопко В.В. Бухгалтерський облік. Навчальний посібник – 3-є вид. переробл. і допов. – К.: КНЕУ, 2000. – 578 с.
59. Статистичний щорічник за 2007 р. – К.: Видавництво „Консультант”, 2008. – 600 с.
60. Стоянова Е.С., Быкова Е.В., Бланк И.А. Управление оборотным капиталом / Под ред. Е.С. Стояновой. – (Серия „Финансовый менеджмент для практиков”) – М.: Изд-во Перспектива, 1998. – 128 с.
61. Ткаченко Н.М. Бухгалтерський і фінансовий облік на підприємствах України: Підручник. 5-е вид. переробл. і допов. – К.: А.С.Х., 2000. – 784 с.
62. Финансовое управление фирмой / В.И. Терехин, С.В. Моисеев, Д.В. Терехин, С.Н. Цыганков; под ред. В.И. Терехина. – М.: ОАО „Издательство „Экономика”, 1998. – 350 с.
63. Финансовый менеджмент: руководство по технике эффективного менеджмента. – М.: Корпорация КАРАНА, USAID-RPC, 2007. – 290 с.
64. Фінансовий менеджмент: Підручник / Кер. авт. кол. і наук. ред. проф.. А.М. Поддєрьогін. – К.: КНЕУ, 2005. – 536 с.
65. Фінанси підприємств: Підручник / Кер. авт. кол. і наук. ред. проф.. А.М. Поддєрьогін. – 6-те вид., перероб. та доп. – К.: КНЕУ, 2006. – 552 с.
66. Фінансовий менеджмент: Навч. посібник / За ред. проф. Г.Г. Кірейцева. – К.: ЦУЛ, 2002. – 495 с.
67. Хом’як С., Марченко Н. Операції з дебіторською та кредиторською заборгованістю // БАЛАНС. Всеукраїнський бухгалтерський тижневик. – 2002.- № 11 (396). – 12 березня. – С. 53-55.
68. Цал-Цалко Ю.С. Фінансова звітність підприємства та її аналіз: Навч. посібник. – 2-е вид., перероб. і допов. – К.: ЦУЛ, 2002. – 360 с.
69. Ченг Ф. Ли, Джозеф Й. Финнерти. Финансы корпораций: теория, методы и практика. Пер. с англ. - М.: ИНФРА-М, 2000. – 686 с.
70. Шелудько Н. Деякі аспекти механізму комерційного кредитування // Вісник НБУ. – 1999. - № 1. – січень. – С. 51-54.
71. Шим Джей К., Сигел Джоэл Г. Финансовый менеджмент / Перевод с англ. – М.: Информационно-издател. дом „Филинъ”, 1996. – 400 с.
72. Шиян Д.В., Строченко Н.І. Фінансовий аналіз: Навч. посіб. – К.: Видавництво А.С.К., 2003. – 240 с.
73. Л. О. Лігоненко, Н. М. Новикова Управління дебіторською заборгованістю підприємства: Навчальний посібник – К. 2005
74. Г.М. Колпакова Управление дебиторской задолженностью предприятия. – М 2000г
75. Про податок на додану вартість: Закон України №168/97-ВР від 03.04.1997р. (із змінами і доповненнями).
76. Про впорядкування відшко¬дування податку на додатну вартість та розрахунків з бюджетом: Постанова КМУ від 26.09.2001 р. №1270
77. www.finance.com.ua
Стоимость доставки работы, в гривнах:

(при оплате в другой валюте, пересчет по курсу центрального банка на день оплаты)
600
Скачать бесплатно 21736.doc 





Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.